פטנטים

מומחה /מומחים לחיפוש פטנטים

התעוררת באמצע הלילה עם רעיון גאוני ובעל פוטנציאל לשנות את העולם? אם כך, לפני שאתה מפשיל שרוולים ומתחיל ליישם עדיף שתבדוק כי אתה אכן הראשון שחשב על הרעיון, ושהוא אינו רשום כבר כפטנט. בימינו ניתן בהחלט לבצע את החיפוש ההתחלתי באופן עצמאי, בעזרת מנועי חיפוש גדולים כמו גוגל המקושרים אל מאגריהם של משרדי פטנטים שונים ברחבי תבל. ואולם, על מנת לבצע חיפוש מעמיק יותר יש צורך להיעזר במומחה או במומחים בתחום חיפושי הפטנטים.

תפקידו של מומחה פטנטים

לאחר בדיקה ראשונית ברשת האינטרנט, ובמידה שלא התגלה רישום של הרעיון כפטנט, יש צורך לעבור לשלב החיפוש המקצועי על ידי מומחה חיפושי פטנטים. מדובר בבעל מקצוע שבאמתחתו ידע עשיר ומעמיק במונחים הטכניים והמשפטיים של הענף, ואשר מכיר את כל מאגרי הפטנטים הקיימים ומסוגל לשלוף מתוכם את הנתונים הרלוונטיים לתחום החיפוש המבוקש. חשוב לציין כי אף החיפוש המקצועי והטוב ביותר אינו יכול להבטיח באופן מוחלט את מקוריות הפטנט שלכם, אך השירות בהחלט מצמצם באופן משמעותי את הסיכוי שהפטנט כבר קיים. לאחר שבוצע חיפוש על ידי מומחים לפטנטים ניתן לעבור לשלב הגשת בקשה לרישום הפטנט אצל עורך הפטנטים.

חשיבות שירותי מומחה חיפוש פטנטים

מומחה לחיפוש פטנטים יספק לכם מידע אודות המצאות דומות וזהות שנרשמו כפטנט בתחום עניינכם. רישומים אלו יספקו לכם אומדן לגבי הרלוונטיות של המצאתכם וכדאיות המשך תהליך רישומה. כמו כן, תקבלו מידע אודות המצאות דומות בשוק שיעניקו לכם רעיונות לשיפור ולשינוי המצאתכם, מה שיעלה את סיכויי אישור בקשת הרישום. יש להדגיש שקיימת חשיבות מרובה לסיועו של מומחה לחיפוש פטנטים, מכיוון שבתחום קיימים הבדלים המתבטאים בדקויות ההגדרות והמשמעויות המשפטיות והטכניות. לכן, נדרש ידע מקצועי על מנת לקבוע אם מדובר בהמצאה זהה וקיימת, או בהמצאה דומה שאיננה משפיעה על רלוונטיות בקשת הרישום שלכם.

מיהם מומחים בחיפוש פטנטים

מומחי חיפוש פטנטים הינם אנשים בעלי ידע מקצוע בתחום העשויים לעבוד במספר מסגרות. מומלץ לבחור במומחה מוכר ומקצועי שהינכם בטוחים לגבי אמינותו ויכולתו לבצע חיפוש מקיף, מעמיק ודיסקרטי.

מידען פטנטים – זהו מומחה בעל הכשרה בתחום איסוף המידע בענף הפטנטים, העובד באופן עצמאי או באמצעות חברות לחיפוש ועריכת פטנטים.

עורך פטנטים – מומחה בעל הסמכה טכנולוגית ומשפטית בפטנטים, עריכתם וחיפושם, אשר מכיר לעומק את כל המינוחים בתחום ויודע לפרש את משמעותם בנוגע להמצאה המבוקשת לרישום. עורכי פטנטים בדרך כלל מתמחים בעריכה וברוב המקרים יעזרו בחברת חיפוש לצורך הכנת דוח חיפוש הפטנטים.

חברת חיפוש פטנטים – חברה המעסיקה צוות של מומחים בעלי השכלה אקדמאית בתחומי ההנדסה והמדעים, אשר מספקת מענה מקיף ושלם לחיפוש פטנטים ולבדיקת הרלוונטיות שלהם. באמתחתן של חברות אלו מצויים הכלים לביצוע סריקה וחיפוש בהיקף מקומי או בינלאומי, וכמו כן למתן פתרונות טכניים וטכנולוגיים ישימיים לשיפור ההמצאה, פיתוחה ושינויה כדי שתתקבל כפטנט ראשוני ומקורי.