פטנטים

שלושה פטנטים מוזרים יותר מאשר מדע בדיוני

הרבה פעמים אנו רואים על מוצרים את הכיתוב: "מוגן בפטנט" או patent pending על מוצרים מחו"ל שהוגשה עליהם בקשת פטנט שעדיין לא אושרה. אולם כלל וכלל לא בטוח שהבקשה תאושר, במיוחד אם היא "משוגעת". למעשה, סקירה קצרה של חלק מבקשות הפטנטים שהוגשו לרשם הפטנטים האמריקאי מגלה שכנראה יש אנשים שיש להם יותר מדי זמן פנוי.

בדקנו במאגר הפטנטים האמריקאי ומצאנו כמה פטנטים שבהחלט מעוררים את השאלות:
מי "הגאון" שחשב על זה? איך אפשר לבנות את זה? למה בכלל מישהו רוצה לבנות את זה?
הנה 3 בקשות לפטנטים שכנראה לא יגיעו לשלב המעשי, ובצדק:

  1. תחנת רוח גאו-ירחית
    הפטנט הזה מתאר פיתרון למשבר האנרגיה העולמי. איך? פשוט מאוד. לוקחים טורבינת רוח, קושרים אותה אותה לכבל סופר ארוך וסופר חזק ותולים אותה על הירח. כן, קראתם נכון, על הירח. הכבל אמור להיות מספיק ארוך כך שתחנת הרוח תהיה בתוך האטמוספירה של כדור הארץ בגובה של 10-20 ק"מ מפני האדמה, כדי לנצל את הרוח ולהמיר אותה לחשמל. גאוני. לסקרנים בינכם היכנסו את הקישור לפטנט המקורי, בבקשה: US2010084512

  2. מתקן ושיטה לקירור כוכב לכת
    אין ספק שההתחממות הגלובלית היא בעיה קשה. מדענים רבים חשבו על דרכים לפתור את הבעיה. הנה פתרון קצת יותר רדיקלי מאשר צימצום פליטות פחמן:
    פיצוץ גדול על פני האדמה שיגרום לכמות אבק אדירה לעלות לשמיים ויחסום את האור המגיע מהשמש. כמובן שרק פיצוץ אינו מספיק וצריך גם מתקן שיצור רוח כדי לעזור להפיץ את האבק. לפי הממציא אפשר לבצע כמה פיצוצים בכמה מקומות כדי להגביר את יעילות השיטה. אה, כדי לבצע את הפיצוץ אפשר להשתמש בנשק גרעיני או באסטרואיד. כמה פשוט. למי שרוצה לראות איך זה נראה בדיוק US20110005422
    כנראה שהממציא הזה לא למד את הלקח מהכחדת הדינוזאורים.

  3. פרצוף על הירח
    יש אנשים שקנו קרקע על הירח ויש אנשים…שרוצים לרשום עליו פטנט. ליתר דיוק, בקשת הפטנט הזו תובעת בעלות על פרצוף שנמצא על הירח, כולל פה, אף מצח, עיניים, לחיים שפתיים וכו´. ואפילו יש גם סיגר (מספר 11 בשרטוטי הפטנט).
    המטרה הנעלה של הפטנט הזה: יצירת שלום עולמי. ברצינות. זה מה שכתוב בבקשת הפטנט:
    "The present invention and discovery which is evidence by The Face of The Man on the Moon relates and pertains to world peace, unity and friendship of all generations on our planet.."

    פטנטים זה דבר פלא, אפשר לראות את זה בבקשה עצמה: US20070183265
    הרעיון בהחלט יפה והמטרה נעלה, אבל הביצוע…