פטנטים, אתר הבית של היזמים בישראל
 
 
 

כתובתנו: רח' בית הבד 2, הוד השרון
טלפון: 1-700-500-110

 

 


 
המותג הכי חזק
אורן בסון 16/02/2003 14:10:44

מתוך allmarketing.co.il - פורטל השיווק של ישראל


בשנת 2002 הפכה חברת Google למושג נרדף בקרב ציבור רחב לתחום החיפוש באינטרנט. הקוראים באתר האינטרנט BrandChannel.com בחרו ב- Google כמותג השנה. Google מחליפה את חברת המחשבים Apple, אשר זכתה בתואר בשנת 2001. Google גברה במשאל השנה על מותגים כמו קוקה-קולה וסטארבאקס.

BrandChannel.com ביקשה מן הקוראים לדרג מותגים על פי ההשפעה שהיתה להם על החיים בשנת 2002. 15% מתוך 1,315 המשיבים לסקר, בחרו ב- Google במקום הראשון. Apple נבחרה על ידי 14% מן הנשאלים, קוקה-קולה על ידי 12% וסטארבאקס על ידי 11%. במקומות הבאים מדורגים איקאה, נייקי, נוקיה, BMW, פולקסווגן, וודקה אבסולוט. בשנה שעברה דורגה Google במקום הרביעי.

שלא כמו מותגי דוט.קום אחרים ומגה מותגים כמו קוקה-קולה, Google בנתה מותג חזק תוך הימנעות מפרסום בטלויזיה. במקום זאת התבססה החברה בעיקר על שיווק מפה לאוזן. ברוח זו הודיעה גם אמזון.קום השבוע כי היא מבטלת את הפרסום בטלויזיה ומנתבת את הכסף לטובת הנחות ללקוחות וביטול חיובי משלוח (ראה ידיעה נפרדת בנושא זה).

רובין ראש, עורכת BrandChannel.com, אמרה כי Google הצליחה משום שנשארה נאמנה לשורשי הטכנולוגיה שלה, תוך שימוש בלוגו מיוחד ושם קליט. " Google הינה המפתח להבנת עולם האינטרנט, אמרה ראש, והוסיפה כי ל- Google אתרי חיפוש בשפות רבות (כולל עברית. א.ב). חלק גדול מהצלחתה שמור לשיווק מפה לאוזן".

תוצאות החיפוש של האתר מופיעות באתרים מובילים כמו AOL ויאהו. בנוסף, חברת הייעוץ Brand Keys פרסמה מחקר ובו נקבע ש- Google משיגה את הנאמנות הגבוהה ביותר למותג בין המותגים ברשת האינטרנט אודות לנתונים המעידים על שביעות רצון גבוהה של הלקוחות.


השימוש באתרי משרד ניוטון חיפוש פטנטים בע"מ משמעו הסכמה לתנאי השימוש באתרים, שהחשובים שבהם הינם כי כל האמור באתרים אלה אינו מהווה תחליף לייעוץ או לייצוג משפטי, וכי המשרד לא יהיה אחראי לכל נזק שיגרם כתוצאה משימוש באתרים. לקריאת תנאי השימוש במלואם...